Learning 9/11

Learning 9/11

Teaching for Key Competences in Literary and Cultural Studies. Edited by Irina Bauder-Begerow and Stefanie Schäfer. This book theorizes the teaching of cultural responses to the terrorist attacks in the literary and cultural studies university classroom. It makes a case for a process-oriented teaching approach which fosters the development of selected key comptences that are instrumental in analyzing the wide range of '9/11 texts': reading and writing skills, intercultural competences and media literacies. Thematically, the 14 essays (five of which are in German) offer insight into negotiations of 9/11 across the media, reflections on their teaching potential, and strategies for doing justice to the scope of 9/11 as a global media event. 302 Seiten mit 15 Abb., broschiert (anglistik & englischunterricht; Band 78/Universitätsverlag Winter 2011)

Bestell-Nr.: 80450
Gewicht: 360 g
Sprachen: Englisch, Deutsch
Sachgebiete: Amerikanistik | Kulturwissenschaften | Sprach- und Literaturdidaktik
ISBN: 9783825359416
Lieferzeit: 2-7 Tage*
statt 26,00 €
6,00 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

* Gilt für Lieferungen nach Deutschland. Lieferzeiten für alle anderen Länder finden Sie hier.
Vorheriges Buch Zum Sachgebiet 'Amerikanistik' Nächstes Buch

Neuere Angebote im Sachgebiet Amerikanistik

Kundenlogin:



Passwort vergessen?

Noch kein Kundenlogin?

Ich habe noch kein Kundenlogin und möchte mich registrieren:
Konto erstellen