Post-communism, the Market and the Arts

Post-communism, the Market and the Arts

First Sociological Assessments. Edited by Robert H. Reichardt and George Muskens. The transition from state-directed to market-oriented economies poses many problems for the artists: the logic of the market favors standardization and mass-production which does not fit for the arts. There is a multitude of styles but no clearcut concept of art in the West which could serve as guide-line. Under the communist rule, some artists almost had a monopoly for political criticism, a function which vanished after the fall of communism. Experts from ten countries (Eastern and Western) are dealing with problems like these and related topics. Contents: Art and socio-cultural change - Economic, social and cultural aspects of professions in the arts - Political and economic context of the arts - The actual situation of post-communism and its significance for the arts. 205 Seiten mit Abb., broschiert (Peter Lang Verlag 1992) Mängelexemplar/near mint

Bestell-Nr.: 600622
Gewicht: 291 g
Sprache: Englisch
Sachgebiete: Kulturwissenschaften | Kunst im 20. Jahrhundert | Soziologie
ISBN: 9783631453131
Lieferzeit: 2-7 Tage*
statt 53,95 €
13,95 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

* Gilt für Lieferungen nach Deutschland. Lieferzeiten für alle anderen Länder finden Sie hier.
Vorheriges Buch Zum Sachgebiet 'Kulturwissenschaften' Nächstes Buch

Neuere Angebote im Sachgebiet Kulturwissenschaften

Kundenlogin:



Passwort vergessen?

Noch kein Kundenlogin?

Ich habe noch kein Kundenlogin und möchte mich registrieren:
Konto erstellen